3 kwietnia – obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, dzieci przychodzą ubrane na niebiesko, zostaną przeprowadzone pogadanki o odmienności;
5 kwietnia – kolejne warsztaty ze Szkołą Majsterkowania;
6 kwietnia – spotkanie z ratownikiem medycznym;
11 kwietnia – wycieczka do Fabryki Charliego, w ramach Światowego Dnia Czekolady http://fabrykacharliego.pl/;
12 kwietnia – projekcja filmu Charlie i Fabryka Czekolady;
15 kwietnia – 4. Urodziny obchodzi Alma;
17 kwietnia – sesja fotograficzna w przedszkolu, dzieci przychodzą ubrane w jasne ubrania bez nadruków;
18 kwietnia – warsztaty dla rodziców, terapia taktylna, godz. 17 ⃰⃰ ⃰
23 kwietnia – 4. Urodziny świętuje Jagódka..
21-24 kwietnia – Małopolskie Dni Książki ⃰
22 kwietnia – 28 kwietnia– „zielone przedszkole” – rodzinny pobyt nad morzem w Sianożętach
23 kwietnia – Międzynarodowy Dzień Ziemi – przedszkolaki sprzątają Planty Mistrzejowickie;
27 kwietnia – 4.urodziny obchodzi Roksana.
⃰ W ramach Małopolskich Dni Książki nasze przedszkole weźmie udział w IV edycji Wielkiej Zbiórki Książek. Zebrane książki trafią do utworzonych bibliotek dla małych i dużych pacjentów w szpitalach. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 23.04 – 20.05 w siedmiu miastach: Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu. Zbieramy książki dla MAŁYCH i DUŻYCH Pacjentów! (książki w dobrym stanie dla dzieci i młodzieży oraz “czytadła” dla dorosłych.)
Koordynatorem akcji w naszym przedszkolu jest pani Iwona Szymankiewicz.
⃰⃰⃰⃰⃰⃰⃰⃰⃰ ⃰ Terapia taktylna oparta jest na naturalnych mechanizmach rozwoju i samoregulacji organizmu. Składa się z dwóch aspektów: stymulowanie receptorów znajdujących się w skórze specjalnymi technikami oraz optymalizacja pracy układu nerwowego, a przede wszystkim rozwój sieci połączeń między komórkami nerwowymi.
Głównym założeniem terapii taktylnej jest wzmocnienie lub wytworzenie świadomości ciała oraz stymulacja receptorów skóry, poprzez stymulację zmysłu dotyku specjalnymi technikami. Głównym założeniem tej terapii jest dostarczanie kontrolowanej liczby bodźców sensorycznych w szczególności dotykowych i proprioreceptywnych w tak sposób, by dziecko spontanicznie formułowało reakcje adaptacyjne poprawiające integrację tych bodźców. Celem treningu jest uruchomienie naturalnych mechanizmów rozwoju i samoregulacji organizmu oraz regulacja i normalizacja percepcji dotykowej, równoważenie napięcia mięśniowego, wspieranie procesu integracji sensorycznej, aktywizowanie mechanizmów integracji sensoryczno – motorycznej, kształtowanie świadomości kinestetycznej. Terapia taktylna proponuje techniki masażu i stymulacji skóry, które wpływają na rozwój funkcji półkul i kory mózgowej, śródmózgowia i tylnych partii mózgu. Można ją z powodzeniem stosować w pracy z dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi.
Normalizujące działanie, potwierdzone w pracy z dziećmi i dorosłymi, pozwala na łączenie Terapii Taktylnej z różnymi innymi technikami rehabilitacji, z masażami oraz stosowanie jej oddzielnie jako metodę relaksującą i wspierającą rozwój dziecka, a także pomocną w terapii osób dorosłych.
Metoda neurosensomotorycznej terapii taktylnej jest skutecznie wykorzystywana zarówno u dzieci, jak i dorosłych podczas pracy z:
porażeniem mózgowym, autyzmem, zrachowaniami agresywnymi, lękami,fobiami, niepełnosprawnością intelektualną, nadpobudliwością psychoruchową, trudnościami w nauce, zaburzeniami mowy, zaburzeniami integracji sensorycznej.
Na zajęciach warsztatowych zostaną zaprezentowane wybrane techniki terapeutyczne, które mogą Państwo wykorzystać w codziennym kontakcie z dzieckiem.
Osoby prowadzące: mgr Alicja Charkiewicz-Wilczek, mgr Beata Rosińska